Dengar Dulu Lagu Pamgit ini... bagi feeling sikit... he heee

Monday 19 December 2011

Al-Fatihah buat Sahabat Kita Allahyarham Tuan Hj.Hussain b. Abdul Rahman

19.12.2011
Catatan: Mohd Asri Redha

Hari ini kat opis tidak ada apa-apa temujanji dan mesyuarat... jadi saya mengambil kesempatan untuk berehat dan cuti ganti hari yang saya telah pohon cuti tapi terpaksa dibatalkan atas sebab urusan rasmi jabatan yang tidak dapat dielakkan...  Jadi saya bercuti rehat hanya jika tidak ada apa-apa yang tidak mewajarkan saya bercuti.... bukan dirancang bercuti pada hari tertentu yang memang hari itu banyak masalah... atau urusan yang belum selesai.. nak elak kena 'sound, bos. jadi baik cabut dengan bercuti.... jenis ini pun memang banyak kat jabatan hingga melambatkan tindakan-tindakan yang sepatutnya.

Petang tadi saya terima berita mengejut memaklumkan Tuan Hj Hussain b. Abdul Rahman .. Penghantar Notis PTKS telah kembali ke rahmatullah. Setelah sekian lama bergelut dengan penderitaan akibat kemalangan jalan raya beliau akhirnya dijemput untuk mengadap Ilahi lebih awal dari kita... Sesungguhnya kematian tidak dapat kita elakkan... lari pilah kemanapun.. mati tetap menunggu  kita.... Cumanya nak mati muda atau mati tua.... jadi bila-bila masa saja Allah SWT boleh menarik nafas kita... Jadi bersedialah untuk mati.. jangan dok enjoy sangat hingga lupa segala suruhan dan larangan Allah.. buat kerjapun kena ingat juga fasal dosa pahala... Cukupkah bekalan kita untuk dibawa ke alam baqa dan alam akhirat.....


Berdoalah dan baca
lah ayat-ayat suci
kpd aruah .. semoga
doa & bacaan ayat
suci Al Quran akan
mempermudahkan
beliau dialam baqa.
 Malam nya saya ziarah ke rumah Allahyarham di Kg. Raga Yan dan  menyampaikan ucapan takziah kepada keluarga aruah... Sempat bertahlil dan berdoa bersama jiran-jirannya yang ramai datang. Melihat begitu ramainya sahabat taulan yang datang menziarah dan membaca tahlil dan doa.... saya termaklum aruah sahabat kita ini seorang yang bermasyarakat... sebab itu ramai kenalan yang datang mengunjung tidak berhenti-henti...Alhamdulillah... berkat doa rakan-rakan dan sanak-saudara serta kerja baik aruah akan memudahkan aruah mengadap Allah SWT nanti dan diberi ganjaran yang sebaik mungkin.

Saya secara peribadi sebenarnya tidak begitu sangat mengenali beliau kerana baru saja  bertugas di PTKS dan tidak lama selepas itu beliau kemalangan hingga koma dan berakhir dengan kematian... Namun rakan-rakannya di sekitar pekan Yan banyak yang saya kenal dan saya jumpa pada malam itu. Memang betullah aruah adalah seorang yang mesra dan bergaul baik dengan masyarakat disekitarnya.... sama-samalah kita berdoa semoga Allahyarham akan dipelihara Allah dan dihindarkan dari siksaan dialam baqa dan alam akhirat. .. dan sama-samalah kita sedekah surah Al Fatihah kepada beliau... Al Fatihah... Amiin..


Teratak Kasih

No comments:

Post a Comment